دومین جشنواره هنرهای تجسمی کودک و نوجوان که از مهرماه سال جاری به تأخیر افتاده است، در تازه‌ترین تصمیم مسئولان هنری به بعد از ماه صفر موکول شد.


خبرگزاری فارس: برگزاری دومین جشنواره تجسمی کودک و نوجوان به بعد از ماه صفر موکول شد


"جلیل جوکار" دبیر دومین جشنواره هنرهای تجسمی کودک و نوجوان درباره زمان برگزاری این جشنواره گفت: در حال برگزاری جلسات و رایزنی‌های مختلف برای تعیین زمان دقیق این جشنواره هستیم ولی بعد از ماه صفر،‌این جشنواره به شکل شایسته و درخوری در اصفهان برگزار خواهد شد.

جوکار تعیین زمان دقیق این جشنواره را به آینده و پس از مذاکرات در این زمینه موکول کرد.

دومین جشنواره هنرهای  تجسمی کودک و نوجوان قرار بود با همکاری مرکز هنرهای تجسمی و اداره کل ارشاد اصفهان،‌‌26 مهرماه در اصفهان برگزار شود که بنا به دلایل مختلفی از جمله کمبود بودجه و عدم هماهنگی لازم در استقرار میهمانان این جشنواره به تعویق افتاد.

اصغر امیرنیا مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد درباره عدم برگزاری این جشنواره در موعد مقرر به فارس اعلام کرده بود که همه تعهدات مرکز هنرهای تجسمی برای برگزاری این جشنواره انجام شده است و اصفهان باید برای میزبانی اعلام آمادگی کند که ظاهراً این آمادگی برای تأمین محل اقامت و پذیرایی از میهمانان جشنواره وجود ندارد.

از سوی دیگر محمود شالویی مدیر کل ارشاد استان اصفهان نیز  در گفت‌وگویی با فارس عنوان کرده بود که برگزاری این جشنواره دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. او ابراز امیدواری کرده بود که با حمایت مرکز هنرهای تجسمی این جشنواره هر چه زودتر در اصفهان برگزار شود.

جوکار دبیر این جشنواره نیز در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی فارس درباره این تعویق توضیح داد: امسال در رده سنی 6 تا 10 سال به دلیل کیفیت بالای آثار، تعداد هنرمندان منتخب ما 145 نفر بود که بیشتر از اندازه پیش بینی شده بود با توجه به این که طبق مصوبه در این رده سنی کودکان همراه با والدینشان در این جشنواره حضور پیدا می‌کنند، در نتیجه آمار میهمانان ما را تا حدود دو تا سه برابر افزایش داد.

وی افزود: حضور والدین این کودکان نیازمند برنامه‌ریزی دقیق‌تر و صرف زمان بیشتری بود چرا که قصد ما برگزاری یک جشنواره شایسته برای کودکان ایران زمین است و هیچ گاه کیفیت برگزاری جشنواره را فدای ضیق وقت نمی‌کنیم.

جوکار تعداد میهمانان این جشنواره را حدود 400 نفر عنوان کرد و گفت: از میان این تعداد حدود 50 میهمان ویژه داریم که به هر حال هزینه‌هایی را برای ما دربر دارد.

جوکار با تأکید بر برگزاری شایسته و مناسب این جشنواره گفت: در این جشنواره با کودکان و نوجوانان سروکار داریم که دارای روحیات لطیف و حساسی هستند، بنابراین بهتر است که جشنواره را با کیفیت مناسب و شایسته‌ای برگزار کنیم که به لحاظ روحی به کودکانمان صدمه‌‌ای وارد نشود.

دبیر دومین جشنواره هنرهای تجسمی کودک ونوجوان تعداد پذیرفته شدگان این جشنواره را 196 نفر از 21 استان کشور عنوان کرد و گفت: در بخش نقاشی این جشنواره 171 نفر و در بخش خوشنویسی 25 نفر در قالب ورک‌شاپی سه روزه در هنرستان هنرهای تجسمی دختران و پسران اصفهان به خلق آثارشان می‌پردازند.

انتهای پیام/